Tüketici aç kalmakdan üretici malını satamamakdan korkuyor.
Dünyayı saran Corona virüsünün etkileri git gide artıyor. Dünyada artık bir devrim oluşmuştur, ülkemizde bu devrime ayak uydurmaya çalışıyor. Corona virüsün bize öğrettiği en önemli durum, gıdanın nasıl stratejik bir güç oldugudur. Ülkeler bundan sonraki stratejilerini daha çok tarım odaklı yapacaklardır. Ülkemize bakacak olursak bazı şeyleri kavrayamayan bir cenah var. Büyük şehirlerdeki 2 günlük soğaka çıkma yasağı bizlere göstermiştirki insanlar aç kalma korkusu yaşadıklarıdır.
Marketlere akın akın koşan insanlar sağlıklarını düşünmeden market raflarınıa saldırdırlar fırınlarda sıra oldular belkide yanlış alınmış karar virüsün daha hızlı yayılmasını sağlayacaktır. Neden bu karar alındı insanların kurallara uymadığında hafta sonu gezmelerini engelmek içindi. Teblig zamanı harici doğru bir karardı, burda vatandasın pskoloji iyi bakmak lazım isteselerdi evlerinde poca, ekmek, makarna ile bu iki günü doldurabilirlerdi bunu düşünmek yerine sosyal mesafe aşarak dip dibe alış verişi tercih etti. Bu korkunun aynısınıda gıdayı üretenler yaşıyor.
Üreticinin durumu şuan tam bir muamma yıllarca önümüzü göremezken şimdi yarınımızı göremiyor olduk. Üretti sütü gelip sanayici alacakmı, hayvanı kestirecek mi korkusu tüketiciye göre az olsada insanlar bu korkularla yaşamaya başladı. durum daha çok kaotikleşmeden tarım bakanlığı insanların aklındaki soru işaretlerini kaldırarak onları rahatlatmalıdır.
Üreticinin kurban bayramı belirsizliği
Ülkemizde farklı hayvancılık modelleri var bunlardan biride kurban besisi. Pazarların kapandığı ulaşımın engellenği bu zaman zarfında besledikleri kurbanları nasıl satacaklar. Kurban hayvanları alınırken ve satılırken farklı bir fiyat ile alınıp satılır. Tarım bakanlığının birliklerin en kısa zamanda buna açıklık getirmesi lazım hem tüketici ibadetini yapsın hem üretici malını satsın.